Kroatienresan dag 2

Lördag 14 maj

Jag som oftast vaknar tidigast av oss två kunde på morgonen njuta av när den danska ön Langeland gled förbi utanför fönstret.
När vi närmade oss Kiel blev vi bordade av en tysk lotsbåt som här lämnar igen efter att lotsen gått ombord.

Väl framme är det dags att ta sig an de tyska motorvägarna. Det var första gången jag körde på dessa men det gick väldigt smidigt även om tempot var riktigt högt ibland.

Framemot kvällen närmade vi oss München och började fundera på övernattning. Vi körde in på en mindre väg för att hitta någonstans att bo. I en by några få mil norr om München fanns ett trevligt litet hotell.
Nu var det dags att duka fram chokladen som vi hade med från båten och den lilla flaskan med champagne som vi tagit med oss.

Också ett besök på den lokala krogen fick det bli. Tysk öl behöver avsmakas.

Och en bild på min älskade hustru…

… som i sin tur gärna retar mig för att jag råkar tycka att servitrisen på krogen var särdeles trevlig.

Ännu en resdag återstår innan vi kommer fram till Kroatien. Fortsättning följer …

Kommentera

